Trodde jag........

......... att det skulle komma rörmokare och göra klart. Men se det var inte fallet, fick jag reda på under förmiddagen då jag ringde deras kontor. Den som  var inbokad på jobbet hos oss, hade varit sjuk en vecka och dessutom.......talade hon om: att hurts och skåp inte hade kommit.
Ja det har gått förhållandevis smidigt så långt, men nu finns det läge att bli aningen "syrak".
Hon förstod att jag inte var glad och skulle kolla hur de skulle göra om nämnde hantverkare fortfarande var krasslig. En stund senare återkom hon med besked att han kommer (tidigt) imorron, men kan ju ej göra klart. 
Badkar, ledningar och återmontering av toastolen är det som funkar, men inget handfat med kommod eller överskåp alltså och högskåpet blir svårt att placera/montera innan de andra finns på plats.
Håhåjaja.........såååååå less på alla "extra möbler" i vardagsrummet och avsaknaden av en fungerande spegel. Den på lilla toa sitter för högt och hallspegeln är nedmonterad.
Håhåjaja.........då var man där iallafall, trots att jag tjatat om att det ska göras klart FORT, när de väl började. 
Dock har det slutat snöa, men fanns en del att skotta innan snickaren anlände imorse. Solen skiner och några minusgrader är det. 
Två bläckfiskar är virkade......väntar nu på montering.
En grävskopa kom på visit nere vid järnvägen och röjde lite. Vi åt en (ganska aptitlös) pyttipanna till middag och därefter var jag iväg till Hjo med mina presentkort från födelsedagen.
Finns en tredjedel kvar att handla för, men inte blev det särskilt mycket till mig själv.........idag. 
Bara en massa hushållsgrejer och "presenter" till andra.
Nu chill i fåtöljen och att se fram emot handbollslandskamp från Linköping (dit för övrigt grannen skulle åka......).
 
Ganska smaklös pyttipanna........mindre god idé där.....Inga.
 
Maken siktade en grävskopa....och jag pulsade ut i snön för att fota.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0