Trött blir man.........

.....framåt eftermiddagen, när man går upp väldigt mycket tidigare än vanligt.
Men den tjej som strax efter halv åtta anlände med en stor rulle badrumsmatta, måste vara minst lika trött tänker jag, då hon i flera timmar kröp runt och klistrade matta......alldeles ensam.
Efter lunch återkom hon sen och spacklade alla väggar och imorron ska hon dyka upp med en rulle väggtapet. Kan undra om hon ska utföra även detta alldeles själv....?
Blev en hel del stickning i fåtöljen, medan arbetet i badrummet pågick. Fanns lite rester att göra slut på i kylen, men efter det åkte jag och handlade "riktig mat".
Blev en paj till mig och en Ceasarsallad till gubben, därutöver mat som ska räcka några dagar.
Är ju aviserat snöoväder ett dygn från inatt.
Nice........not.
Grannen (nyligen hemkommen från betydligt varmare trakter....) ringde och inbjöd till den där kaffestunden som fick förhinder före jul.
Så efter paj-middagen gick jag över dit och där satt vi, pratandes i dryga timman, innan jag återvände till fåtöljen härhemma. Somnar nog tidigt idag kanske..... och får ju lov att kravla ur sängen lika tidigt imorron.
 
Det var hackspetten och jag, som tog tidig frukost.
 
Laddat för arbetsdag.....i vår hall.
 
Nu är mattan  på plats, några timmar senare.
 
Färdigspacklat för väggtapeten..........
 
Hembakad prinsesstårta till kaffet, fick jag hos grannen........och en trevlig pratstund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0