Utflykt med shopping......

......och lite annat, blev det alltså idag.
Åkte iväg strax före ett och tänkte, jag tar en korv på Biltema till lunch, när jag ändå ska dit.
Första anhalt, Ö&B, sen Rusta...... därefter Biltema. Handlade det som skulle köpas och efter detta blev det en korv och dricka till lunch, kostnaden kan man inte klaga på, -en tia för båda och smakade helt ok.
Nästa anhalt Lillegården, där några böcker skulle lämnas, blev en liten pratstund också innan jag fortsatte till Lidl.
Hittade där en broccoligratäng (som jag hemkommen tog till en sen middag). Den var helt ok, men inte lika god som den forna Findus-varianten.
Därefter sista anhalten i Skövde, närmare bestämt stadsdel Hentorp. (Nästan precis där jag bodde 1970-71) Skulle lämna en kasse med exemplar av fars bok och häften, samt var erbjuden en fikastund.
Den stunden blev till två timmars trevligt samtal över en kopp te.
Kommer nog att höras fler gånger framöver........
Slutligen åkte jag dock därifrån, via Tibro för att hämta ett paket, panta en kasse flaskor och handla lite mer mat.
Ganska trött anlände jag hem och rekvirerade bärhjälp från bilen. En hel del att plocka på plats härhemma, medan micron värmde min "Lidl-middag".
Har landat i fåtöljen, men måste se till att alla soppåsar kommer till tunnan, innan jag kopplar ner fullständigt. Tömning imorron nämligen.
Får även ta tag i alla de övriga inköpen .....för är ganska mör känner jag.
 
Med långa halsar når vi lååååångt in i buren också......underifrån och där finns det mer mat.
 
Fika i Hentorp.......
 
Här har jag alltså bott en gång........
 
Inte som den "gamla" men ganska bra ändå.......
 
Fick även en blomma som tack för böckerna. Min favorit påsklilja, hur kunde hon veta?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0