Vad skönt.......

........ att ha ett klart badrum och att få sova, utan väckarklocka som dikterar uppgåendet.
Vaknade dock ganska tidigt, efter att ha slocknat före midnatt igår.
Framåt förmiddagen åkte jag så iväg för att hämta två paket och inhandla en del mat.
Slank också in på second hand och hittade några småsaker, samt kassar till maken att forsla skivor som ska säljas .......
Var även till återvinningen med en massa CD-fodral, några trasiga skivor och lite emballage.
jag festade sen på en portion lever, medan maken fick hålla tillgodo med resterna från igår (mormorsbiffar).
Byrå två är nu också återbördad till hallen och jag ska väl fortsätta iordningställandet, om energin infinner sig. Inte hjälpte det heller att Liverpool fick oväntat stryk av bottenlaget Bournemouth alldeles nyss i en tidig lördagsmatch. Strax börjar Tottenhams match, får väl hålla ett öga på dem också då.
Där gick det tyvärr bättre, dock inte alls bra.......för Liverpool. 
Gardinen är fållad och uppsatt i badrummet, minigrejerna tillbaka i prylhyllan (minus några som jag gick sönder då jag tappade "evakueringslådan" och fick plocka upp allt från golvet). Tavlorna samt hallspegeln sitter åter på väggen. Maken röjer fortsatt i sitt kontor och högen med lådor (innehållande CD:s och singlar) växer i hallen. De ska åka till Örebro på tisdag.........
Ganska slut i kroppen även idag, men sitter vid teven i fåtöljen och har precis bevittnat en vinst på Lotto för symötet........sjutton spänn rikare blev vi (hahahaaaa).
Nu är det Mello och enligt mig finns det i år ingen som är riktigt bra eller sticker ut. Lite slätstruket, men man behöver ju bara slö-titta och äta nå't gott därtill. "Räk-kvadrat", ost och päron.
 
Ja solen skiner ju iallafall, men det där vita kan kvitta.......
 
Det har tillkommit några kartonger, sen bilden togs.......
 
Behövdes lite påskliljor i glashuset, tyckte jag.......
 
.........och på köksbordet..
 
Festade på lever idag.....
 
Det börjar bli lite ordning........ igen.
 
Räk-kvadrat från Blommans.......helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0