Varannan timma.......

.......regnar det och varannan är det nästan sol.
Bestämde mig för att under förmiddagen besöka "Hjärtegryn" (barnkläder och tyg) som hade öppet igen. Beställde ett jul-nattlinne där före jul, men sömmerskan passade på att bryta armen lagom så hon inte kunde utföra sömnaden.
Nu var hon bättre, men inte fullt återställd. Kan iallafall sy igen, så då passade jag på att säga till om att hon kan köra beställningen redan nu, behöver ej vänta till nästa jul.
Hittade dessutom en liten klänning, som ska få resa iväg till någon nu i sommar.....
Maken skulle åka iväg framåt eftermiddagen, på blues-evenemang i Tidaholm. Behövdes dock något ätbart före avfärd och då det är våffeldag fick det bli några sådana.
Själv är jag måttligt intresserad av denna maträtt, men åt en till lunch.
Efter att han åkt gjorde jag mig kyckling och ris till riktig middag. Dock fanns det några våfflor kvar och beslutade att testa om Airfryern kunde fräscha upp en till kaffet.
Med andra ord har jag för första gången någonsin......ätit två hela våfflor på en och samma dag.
Känner att jag ångrar detta. Tänker på den goda broccoligratäng (som förr fanns att köpa) och jag alltid åt istället då det serverades våfflor härhemma. Har kollat.......den tillverkas inte längre, sorgligt nog.
 
Himlen mellan regnskurarna.........
 
Nu spirar det späd grönska i mängd, där på köksbordet.
 
Riktig middag........
 
Ångerfull våffla till kaffet....... men airfryer funkar bra att återvärma med.
 
Söt liten klänning.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0