Bjudna till.......

.......grillning i Hörnebo på lördagskvällen, blev vi igår av bonusdottern.
Tackade ja åt oss båda och avnjöt sen min räktårtebit vid teven. Hade därefter lite sms-konversation med sonen en stund.
Lördagen startade med att maken hämtat sallad från växthuset (!) främst till mig visade det sig för han avstod det gröna helt. Tyckte dock (och sa..): Att det var dåligt han inte kokat ägg.......(hahahaa), mycket vill ha mer-syndromet. 
Gjorde mig iallafall två goda tranbärsbröds-mackor med leverpastej, bostongurka och nämnda sallad.
Har därefter "justerat bort" ärmresåren i en topp (nyligen inköpt). Resultatetblev bättre ....och skönare.
Lunch behöver vi få i oss, får väl tjata lite på Inga så hennes fantasi angående menyn kommer igång. Hon var en aning trög, men serverade sen fjärilspasta med kalkon/löksås ("hopakok" av man tager vad man haver).
Inte hjälpte det nämvärt med kattfientlig planta och hönsnät. Har sett att de nu bara sätter sig bredvid nätet och ena raden sådda morötter.....is no more.
Tagit bort djurbajs mitt i verandatrappan och spolat av fågelskit från förrådsväggen. Djur och natur sk. "wildlife" har baksidor....... men blåmesarna har hittat tillbaka till "sin" holk.
 
Gullvivorna blommar fortfarande.....men på en annan plats i trädgården nu.
 
Köpte en gul ros till grå krukan på verandan.......
 
Den är slut nu.......
 
Inga åstadkom till slut lite lunch......
 
Båtmöte på sjön.....
 
Påväg in........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0