Det blev en macka.........

......att "fira av" dagen med.......och citrusdricka från Kivik.
Dessutom unnade jag mig lite egentid med fotvård
Startade sen söndagen en bit in på förmiddagen, med en tripp till återvinningen och bilen fick följa med.
En hel kasse tidningar släpar man inte med på promenad.
Sen var det ju så att stora krukor stod på "önskelistan" för loppisbesöket och dom bär man inte gärna några långa sträckor heller.
Hittade en kruka, en framtida present, en liten porslinskanna (också present.....direkt) och struvor till fikan.
Den "nygamla" krukan är på plats och så kom jag ihåg att det fanns en stor variant i "städskåpet" som också fick komma ut i solskenet.
Ena barnbarnet spelade handbollscup i Hallsberg, fick jag veta mitt på da'n igår.
Kollade på nätet, att de gått till A-slutspel, vann första men åkte ut i kvarten. Hade koll, för var lite beredd att åka dit om de gått till final. Nu blev det middag på rester istället och så ringde sonen.
Vi pratade en stund och så håller han på och "gullar" med min kompis' dator.
Mycket lönnar finns det som har grott i häcken (vilka jag bröt av........ för ta upp allt, är för jobbigt) i trapprabatten likadant. 
Är nog hög tid att starta kaffebryggaren.............
 
Nygamla krukan på plats......
 
Vit fin buske vid tallen....granne med syrener.
 
De blommar fint nu......
 
Fick åka hem till kompisen........påminner om hennes mormor, säger hon.
 
På hemväg därifrån......stora rapsfält vid kyrkan.
 
Äppelträdsblomningen är snart över.......inte lika riklig som förra året.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0