Early bird nummer två......

......låg idag i lådan. Det innehöll en nackfläkt jag också sett på nätet...... i en annons-film.
Med tanke på att jag alltid svettas såsnart det blir varmt eller att jag rör på mig (typ drar resväskor på flygplats och dylikt) tänkte jag testa denna tingest.
Kan vara en bra grej att ta till, vi får se. Nackdelen är väl bara, att ha den i handväskan och bära på.
Fick ett meddelande från den andra "shoppingsajten" (troligen google-översatt).
Jo det var ju tråkigt att jag inte var nöjd, men då kunde de dra av 20% eller också fick jag returnera på egen bekostnad, avslutade så meddelande med "Skål" !
Skickade tillbaka att det inte fanns något att skåla för, tvärtom.....och ge mig returadressen då  åtminstone. Inte bara oärliga (sälja plast som läder....) utan också helt ute i det blå gällande kundbemötande. 
Var ute i trädgården före middag och satte luktärter i en kruka, samt krasse i en balja och maken satte upp krokar att förvara vår "fågelmatsbur", på baksidan av verandan till nästa vinter.
Nu håller han på i skjulet........kan ju hoppas att det blir ordning där igen då.
Kanske skulle fixa nå't tilltugg till kaffet...........
Blev en mix av nya rabarber och hallon i smulpaj och kollade sen på allt "som inte fick plats".....(enligt maken) som ligger på gräsmattan. Räddade en del, men resten är ok att ......åka till stora återvinningen med framöver.
Sen hade ordinarie posten kommit. Två klänningar och två brev, var innehållet. Breven kräver åtgärder för god man att utföra........klänningarna funkar.
Maken har bryggt kaffe, så fram med glassen till pajen..........
Och Liverpool tog tre nya poäng igår kväll.............men inga lottopengar damp ner.
 
Idag får "grann"-huset nytt tak........
 
Middag......
 
Här hänger nu vinterns fågelmatsbur........
 
Det mesta här ska slängas......dock ej skottkärran.
 
Smulpajen med hallon och årets första rabarber.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0