Gratis och 70%.......

.........kan vi rubricera denna lördag, för min del.
Började dagen med att göra mig en tallrik gröt till frukost, flera år sedan det sist hände. Smakade dock utmärkt. 
Maken tog en tur till Hjo.....för att sätta upp en affisch (sa han) och det var väl delvis korrekt, men visst blev det några skivor inköpta samtidigt.
Jag fortsatte min dag med att göra en del småjobb i trädgården, samt så sallad, morötter och dill i grönsakslandet. Återstår att se om det gror något, då jag upptäckt att katter "på genomresa" anväder landet som toalett.
Serverade mig själv sen lite elvakaffe med macka.
Blev därefter sittande vid teven tittande på det brittiska spektaklet, alltmedan Inga fixade köttfärsbiffar med lök till middag.
Åkte så ner till loppisen för att se om det kunde finnas några lämpliga tallrikar att ha under de stora krukorna på verandan. Döm om min förvåning, då det innanför dörren finns en gratisbinge och däri låg tre svarta Höganäs keramiktallrikar och väntade på att nån skulle förbarma sig över dem.
Då dessa var alldeles gratis, köpte jag iallafall en påse bullar och en box med struvor till kaffet.
Det har vi nu druckit i solen och två av tallrikarna är utplacerade hos respektive kruka på verandan.
i väntan på den riktiga matchen halv sju, slökollar jag Tottenham. Maken ska åter till Hjo ikväll, för att lyssna på blues.
Slutligen en uppdatering på min "reklamation":
Fick vid lunch ett mail där de erbjöd 70% återbetalning om jag betalade fakturan......... Nix, svarade jag,ta bara bort fakturan och vill ni ha "skiten" tillbaka, skicka returportolapp. 
Fortsättning lär följa...........
 
Gubbe i skymningen........
 
Havregrynsgröt med äppelmos.......
 
Julklappsholk från Holland........till gärdsmyg stod det på lappen. Ja det finns i omgivningen.....
 
Jag var med.........hahahaaaa
 
Biffar klara.....
 
Middag serverad........
 
"Bytet" från loppisen.....och postlådan på hemväg.
 
I baljan hos gullvivorna har nu också förgätmigej börjat blomma.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0