Hämtade.......

.........min "lilla" väska med pärmar, som nu var färdig-granskade, vilket också stod angivet utanpå kassen.
När denna var fixad åkte jag direkt från Skövde igen, där regnet precis startat.
På hemvägen blev det ett stopp hos reskompisen och en fika med prat, innan mataffären.
Två stora kassar mat....igen, fick åka med hem.
När jag skulle svänga ner på vår infart, hade precis kompisen stannat och jag fick två solrosplantor.
Vi satte oss en stund i glashuset och jag bjöd på nyinhandlad apelsinjuice......i värmen.
Hon hade blivit "osams" med sin dator, så jag ringde sonen och undrade om han möjligen kunde medla i denna konflikt. Han var inte omöjlig (alltid villig att hjälpa) och kompisen fick fara in till hans jobb med tingesten när han slutade, så den kunde få åka med hem till honom, för undersökning/uppdatering.
Innan vi hunnit så långt på dagen hade Inga serverat spenat med tillbehör till middag.
Nu ska jag ta en macka och kolla lite på hockey.......men bara fram till starten av Liverpools match klockan 21.00.
Kan också fortsätta min stickning, en halvmeter av bakstycket är klar, men har bestämt att tröjan ska bli minst 70 cm lång. Så jag har alltså (som engelsmännen säger) "my work cut out" för ett bra tag framöver.......
 
Första parkett från stickfåtöljen.........igår.
 
Mums-middag.......
 
Anlände till kompisens uterum precis lagom för tre-fika.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0