Helt ok.......

......status på mina gaddar, kom tandhygienisten fram till efter att ha tagit röntgenbilder och avlägsnat en minimal mängd tandsten.
Nästa anhalt var torghandeln, men hittade inte den typ av växter jag ville ha. Gick då in på ICA och samlade ihop en kasse mat, samt utnyttjade pensionärsrabatten.
I gallerian stod bekanta och sålde Lions ankcertifikat till "joggen". Jag köpte två, men lär väl som vanligt bara bidra till betalningen av vinsterna och verksamheten. Har under alla år aldrig lyckats vinna något i det racet.
Inte i något annat race heller, förresten.........
Återvände hem och där startade Inga ganska omgående middagen. Idag blev det fläsk med löksås.
Därefter åkte jag till handelsträdgården i Mölltorp (dit även grannarna hittat....), köpte ungefär vad jag hade tänkt mig.......
Var lite trött vid hemkomsten och det blev nog en powernap i fåtöljen, tills maken sa att kaffet var klart.
Tilltugget hade under mitt ICA-besök slunkit ner i kassen, Sommar-semlor kallades de......
Orkade bara halva min, men den slinker nog ner framåt kvällen (ska koka lite mjölk till biten som är kvar). Maken ska åka till Hjo och lyssna på blues. Men jag ska plantera det som köpts och kalasa på en räktårtebit......som också blev inhandlad. 
Åter i fåtöljen efter lite vattnande och plantering, maken har åkt och jag ser fram emot räktårta om en stund..........
 
Gårdagens sol går till vila.......
 
Dagens middag.........
 
Våra syrenbuskar på framsidan......i full blom.
 
Sommar-semlor kallades de och var goda. Men den halvan med varm mjölk jag nyss åt var bättre än bara till kaffet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0