Linnéa-dagen......

...... startade med sol och har så fortsatt.
En enklare frukost fick följa med tillbaka till sängen, då klockan fortfarande inte var särskilt mycket. 
Hade dock varit ute i växthuset, plockat mig två salladsblad och öppnat ena delen av dörren så plantorna fick luft......förutom värmen, som var närmare 40 grader vid det laget.
Inga var en aning less på att alltid bestämma meny till middag, men hittade kebab i frysen och serverade det med pommes och grönsallad.
Kom sen ihåg att jag sett "reklam" på loppisens Facebooksida om suckulentplantor, så tog en tur dit ner. Träffade på en kompis (med dotter) utanför, så blev lite småprat en stund.
Gick en runda och hittade både det ena och det andra........ och jodå, även två plantor som jag åkt dit för.
Vid hemkomsten blev det lite rensande av trasiga krukor (står ju ute året runt och köper därför bara  på loppis). Lyckades klara mig från skärskador, den här gången.........
En tvättmaskin skrek klar, ville hängas och eftermiddagskaffet är drucket. 
Startade ett omfattande stickprojekt igår.......en tröja till mig själv.
Blir säkert en hel del stickat till Eurovision ikväll.
Bonusbarnbarnet har deltagit i Göteborgsvarvet idag och hade tagit sig runt på 2.timmar 43 minuter enligt vad han rapporterat till sin mor. Låter ganska hyfsat ......och jag har kollat resultatlistan.
Nu snart till stickningen...........
 
Frukost...
 
Har kommit en bit.....
 
Den "motsträviga" middagen.....
 
Ulliga, gulliga moln.......
 
Ser ni den flygande flugsnapparen........
 
Köpte en ödla på loppisen.....
 
Äppelträdet är lite sent med blomningen i år, men nu börjar det hända lite.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0