Plötsligt........

.......framåt kvällen, klev maken in genom dörren. De hade jobbat undan och hunnit med alla återställanden redan under söndagen, efter festivalen. 
Han längtade nog hem till sin dator och sängen tror jag, så han var säkert nöjd med att kunna åka hem en dag tidigare än beräknat. Trött i ryggen och överhuvudtaget....... 
Själv satt jag i fåtöljen och hade tagit upp stickandet igen, efter några dagars "vila" från det.
Startade sen måndagen med att öppna växthusets dörr för att släppa in luft och hämta sallad, samt en avstickare till grönsakslandet för lite gräslök. 
Därefter gjorde jag mig mackor till morron-kaffet.
Nästa gång var det maken som fick hämta sallad, för Inga skulle göra .........sallad till lunch.
Den åt vi i solskenet på verandan, innan jag åkte iväg för kompletteringar av matförrådet....igen.
Maken har reparerat vattentunnan, då den troligen skaffat sig hål i botten vid flertalet "rymningar" under våren. Får se om plastlock fastsatt med silvertejp håller i längden, vi testar.......... 
Därefter har jag planterat ut "fådda" stora tomatplantor och våra egendrivna i växthusbädden.
Nu är det bara att hoppas de växer och ger rikligt med tomater, som förra året.
Stel och svettig, samt jordig...... fick jag sanera mig innan relax i fåtöljen.
Inga fixade till fyllda paprikor när jag återvände med matkassarna, dom ska jag nog sätta in i ugnen nu och bjuda på till kvällsmat.
Till det sista av potatisgratängen, har vi nu avnjutit paprikorna ute i glashuset. Detta medan en (ofta förbipasserande) katt, satt en stund på muren och lät väldigt illa. Uppe på plasttaket passade en skata samtidigt på att "klampa runt"......... 
 
Molnfritt igår.......... man kan inte klaga på skådespelet.
 
Vattentunna redo att lagas.........hoppas lagningen håller.
 
Dricka-paus i fåtöljen en stund....
 
Rabarberkräm kokade Inga, för andra gången i år.
 
Fylld paprika med kvarvarande gratäng.......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0