Tid att passa.........

.....då är det bäst att man tar väckarklocke-funktionen till hjälp, så att det inte blir bortglömt.
Idag var det åter dags att klippa håret och det känns alltid bra efteråt att ha blivit av med en del kalufs.
men nu får jag vänta ända till början av augusti, eftersom frisörer också vill ha semester........
Innan jag kommit så långt på dagen, hade jag efter frukosten fått ett samtal från Folktandvården.
Det var tid för koll enligt tandvårdsförsäkringen och det fanns tre återbudstider redan imorron, att välja på. Tackade ja till den andra, mitt på förmiddagen.
Blir att sätta väckning (på riktigt) till imorgon då alltså.
Till middag serverade Inga idag egen inlagd sill, med tillbehör. Maken tog en öl, dock avstod vi från nubben...........
Till ettermiddagsfikan adderades en mango, skuren i tärningar. Lite nyttigare än kaffelängdsskivorna som också serverades.
Hämtade nyss posten, den kommer inte bara varannan dag numera, utan allt senare på dagen också (aldrig före13.00).
Kollar väl lite på ishockey-kvartsfinalen, men Inga tänker koka sparris säger hon..........
Ja hockeyn var inte direkt intressant heller, så jag ledsnande och zappade runt efter nå't roligare.
Gick väl sådär....... men slö-tittar på Benjamin's iallafall.
Nu åter till hockeyn (sista perioden) då inget annat verkade intressant ......heller.
 
Påväg till klippningen.......
 
Vallmo-(ogräs) i trapprabatten........
 
Gurkplantorna är inte stora.....men blommar redan ändå....
 
Dillen är inte heller så välväxt, men lite i färskpotatisen fick jag ihop.....
 
Då äter vi..........
 
Fika....
 
Smakade inte så mycket........ men inte illa då iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0