Tidig frukost........

.........bjöd Inga på idag, redan runt åtta var hon uppe, bryggde kaffe, kokade ägg, skar melon och bredde smörgåsar.
Detta fick jag ta med mig tillbaka till sängen och en stund senare var jag både mätt och belåten, men nog lite trött igen. Blev en tupplur till innan jag beslutade mig för att starta fredagen.....på riktigt.
Till lunch hade sen Inga skurit grönt, ost och kyckling till en sallad, som serverades i ett redan ganska varmt glashus.
Maken har fixat med Zäta husbil, samt bäddat den. Jag bar ut lite av varje att tugga på, samt te och kaffe. Den ska ju nyttjas på bluesfestival nästa helg, men inte av mig......
Jag drar istället med reskompisen åt Strömstadshållet några dagar. 
Sonen ringde under förmiddagen, han är gräsänkling för närvarande och ska så vara två veckor till.
Går väl bra sa han, men lite svårt att somna bara.........
Inga kunde sen inte låta bli rabarberna, så det blev en mini-paj och en liten skål kräm.
Har även lite span på två duvor, som frekvent håller till i tallen. När vi åt lunch kom de med pinnar i näbben, så de kanske bygger där.....igen. För flera år sen gjorde de det, men  gick inte så bra då kajorna var elaka.
Sen häckade de ju i äppelträdet härom året och uppfostrade två ungar, men vid beskärningen togs boet bort och vill inte ha dem där igen. Men i tallen är det helt ok.......
Inga gjorde väldigt mycket sallad till lunch, så det räcker även som kvällsmat.
......och imorron firar vi Linnéa.
 
Torsdagen försvinner.......
 
......och fredagen startar lugnt.
 
En helt ok frukost.......
 
Lunch-sallad.....
 
Rabarberkräm......
 
......och mini-paj.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0