Bokat........

......flyg och hyrbil, samt tingat en lägenhet, vars ägare ringer på söndag för att slutföra även den delen.
Nej, maken "får inte" följa med (han vill inte.....) utan det är jag och min vanliga reskompis, som ska ut på äventyr igen. En vecka i januari till Costa del Sol, den här gången.
Inga fick ett ryck till på matlagningsfronten, under kvällen.
Det blev en hemmagjord pizza och av överskottsdegen......en liten limpa. Ska nu ta ett smakprov av limpan till kvällskaffet.
Tröj-projektet lunkar vidare och en halv första ärm är gjord.......
Mitt i alltihop fick jag ett litet bidrag från Lotto..........23 kronor. Men samtidigt var det dags att teckna (och betala) en ny tioveckors-period (hahahaaa). Räckte ju inte sålångt.......... ens till det.
Maken "tyckte" att Inga behövde ledigt (hmmm...) men protesterade iallafall inte, utan tog på sig att steka pannkakor och värma ärtsoppe"korven" till middag,
Så nu har vi ätit........... i ett alltmer kallt glashus.
Kompisen skulle kommit på kaffe, men "valde" istället att ligga hemma med en begynnande förkylning. Ja, den kan hon få behålla........men snabbt krya på sig ifrån.
Fick ett infall och åkte till Garn&Ved, då istället. Medan jag som bäst stod och "rev i garnbingen" ringde sjuklingen. Fick gå ut och prata, men det var så kallt att jag tvingades sätta mig i bilen för det blåste sååååå snålt. Andra vändan in i butiken slutade i en liten kasse med innehåll.
Nästa anhalt: ICA på orten, för det behövde kompletteras med lite mat.
 
Med en del rester blev det en pizza igår kväll (hälften kvar till kaffet ikväll.....)
 
Degöverskott blev en liten limpa......
 
......så jag fick mackor till frukostkaffet idag.
 
Maken lagar middag.......
 
Det var ett fasligt oväsen från himlen......en stund. Kanadagäss i mängder passerade.
 
Utsikt från träningscykeln.......
 
Nähä......inte köpte väl jag något där?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0