Heldagsregn och tea.

Det har iallafall regnat fram till middagstid och inga tecken finns på att det ska sluta.
Var nyss ute vid postlådan och hämtade en "early bird"-försändelse. Innehållet är en blivande julklapp. 
Inga har bestämt att det blir fisk med potatismos idag. 
Fick en påminnelse om en läkartid på sms. Felskickad, ringde den vårdcentralen och påtalade felet, samt antog vem det gällde. Fick en ganska ljummen respons på det hela, vilket jag upplevde som rätt märkligt. Tycker de borde reagerat lite mer: Oj det får vi se till att korrigera.........
Senare i eftermiddag ska delar av symötet (vi som kunde....) träffas på afternoon tea i Tibro. 
Innan dess hann jag med att beställa lite mer julklappar..........
Ska dessutom hämta ett paket till maken (har jag lovat). Undrar vad det innehåller.......skivor?? kanske. 
Nu har vi provat afternoon tea hos Villan´s och det var en hel del gott att välja på. Dessutom blev det en sittning på nästan tre timmar med en massa tjat........
Ganska välbesökt tillställning och fler bekanta fanns att träffa på.
Men nu är jag hemma igen, med skivan till maken.........
Och mer eller mindre har det fortsatt regna......hela dagen.
 
Kompisen fick en av mig uppdriven vindruvsplanta och smakprov.........
 
........och jag fick en rulle utmärkta soppåsar, samt fin Halloween-dekoration från Spanien.
 
Middag.......
 
Tagen på bar gärning.....ätande våra vindruvor.
 
Mina val på afternoon tea..........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0