Ja, just elände.........

.......visade det sig att bli, vad det gällde fotbollen.
Och då hade det ju ingenting med själva sportevenemanget att göra, utan nå't helt annat tragiskt. 
Mer och mer undrar man hur det står till i huvudet på människor här i världen, men att skjuta varandra löser ju ingenting. Deprimerande tider.........
Det pep i telefonen, hade fått en återbesökstid (enl. överenskommelse) till doktorn. Sen pep det igen och denna gången var det inbjudan till vaccineringar mot influensa och covid, framöver.
Inga har plockat fram laxfiléer från frysen och ska väl om en stund, fixa till lite middag av dessa 
Det blev en gratäng, kokt potatis och tomat, med laxen som "huvudperson".
Därefter pep det för tredje gången idag i telefonen. Denna gång var det ett paket att hämta (några varma fleecetröjor, samt väst....till mig).
Dags att åka på fotvård, det var skönt att få en genomgång och nytt fräscht nagellack applicerat.
Sen hämta paketet och så var det dags att klaga hos matbutiken.
Jodå, blev väl bemött och då hon kollat mina påpekanden, fick jag reducerat pris........ på det jag handlade idag. Får bara hoppas de justerar felen i systemet nu också, så inga fler kunder blir lurade.
Tittade även in hos Förr&Nu, som plockat fram julprydnaderna från och med idag.
Där "hoppade" några väl valda praliner ner i en påse och tvingade sig med hem till oss.
En av dem fick bli "munsbit" till min kopp kaffe jag tog vid hemkomst. Maken hade redan sin fika avklarad.
Imorron finns så en annan påse........med vaniljmunkar, som då väntar på eftermiddagskaffet.
 
Fiskgratäng klar att äta.......
 
Min portion idag.......smakade bra.
 
Plåtfågel på genomresa nånstans........
 
Den vita pralinen.....is no more.
 
Fleeceplagg har anlänt....... so far, västen passar.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0