Läkarbesök.......

.....värt namnet, kan jag idag meddela att jag har varit på.
Bra bemötande, ung tjej och hon lyssnade, tänkte till, tittade på mina provsvar flera år tillbaka och föreslog medicinåtgärder (ta bort, öka annan och kolla ett blodvärde till) och nytt besök om en månad.
Fick rekommenderat fysioterapi i Hjo att testa, (för sämre röntgenresultat av artros-axel hade hon aldrig sett) och jag måste få hjälp att stärka det som går av muskler runtom.
Nu återstår bara att hoppas på kontinuitet....... att inte hon också slutar.
Innan jag åkte in på detta, bjöd Inga på spagetti med köttfärssås till middag och maken gick ännu en oavgjord match med slänten. Idag tog bensinen slut i röjsågen och då är det kört att få igång den igen, inom rimlig tid. 
Imorron ska han lämna bilen på service i tidig timma, men får en lånebil att ta sig hem med medan de utför jobbet........och gratis är det ju inte!
Kom lagom hem igen till färdigbryggt kaffe och har efter fikastunden klippt lite grenar i trädgården, rensat en del i växthuset och sopat tallbarr.
Sen har jag också anmält mig till en julmarknad........i Stenum, den 2 december.
 
Kompisen har denna söta? katt (tycker jag), som vaktar öppna spisen
 
Min lunch........
 
Maken äter efterrätt efter fikan........
 
Det är en del kvar att "slå" och nu kryper höstfärgerna på, undan för undan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0