Makens tur........

......i köket och då blir det fläskpannkaka, för det stod på hans egen veckomatsedel idag.
Själv vaknade jag plötsligt vid sju av kramp i vaden. Det går ju inte att sova vidare med, utan då var det snabbt ur sängen och trampa hårt i golvet en stund, som gällde.
Kunde dock somna om efter detta störande moment, för John Blund behagade inte infinna sig före tvåsnåret inatt. 
Blev en frukostmacka runt nio och sen somnade jag visst en stund till.......
Men nu då det ringde på dörren, var jag färdigklädd och duschad att bara gå och öppna (hahaa).
Det var posten som hade ett stort brev till maken, innehållande vadå?? LP-skiva såklart.
Runt tre kom kompisen förbi på en snabbisfika, fick med bläckfisk och druvjuice i miniflaska när hon så hastade vidare.
Passade då på att kolla om det fanns någon mer post....i lådan och träffade en granne där.
Hon var på gång med att starta packning, för en långresa långt norröver.
Sen kom sömmerskan återigen med hemleverans av beställda plagg. Nu återstår bara ett tyg som jag köpt och vill ha kjol/t-shirt sydd av. Det blir ett projekt att ta tag i efter jul.......önskade hon.
Helt ok för mig.........
Imorron ska jag vara chaufför åt maken, som ska på återkommande ögonundersökning för diabetiker.
Då blir det lunch i sta'n efteråt.........
 
Ännu en bakduk klar.......
 
Inga meddelanden på affischtavlan vid postlådorna, men fint växande mossa fanns det på den.
 
.........och en till, färdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0