Skrattkramp.........

........fick jag närapå igår kväll. Satt och tittade på kanal 5-programmet: "Bättre sent än aldrig".
Det handlar om fem svenska gubbar på resa i världen (Claes Malmberg, Kjell Bergqvist, Harald Treutiger, Thomas Ravelli och en lite yngre förmåga.....Peter Magusson).
Detta avsnitt utspelade sig i Skottland och de skulle gå en kurs i vett och etikett, med instruktör från engelska hovet.
Det blev en sån kulturkrock att jag fick ett skrattanfall, där alldeles ensam sittande i min fåtölj. Såpass att hörselnedsatt make kom från sitt kontor och undrade om det hade hänt nå't.
Annars var det kokt ägg till frukost, men middagsmenyn hade Inga lite svårare att få till.
Slutligen blev det fläskköttsskivor med lök och sås, samt äppelmos från frysen.
Var igår kväll inne på nätet och kunde boka en tid hos sjukgymnast, så imorron åker jag dit på ett första besök.
Vid tre kom kompisen på en fika och hon hade småkakor med sig. Maken lämnade bilen imorse och fick hämta den under eftermiddagen. Som sagt inte gratis, men iallafall några hundralappar mindre än angivet pris, vid bokningen på nätet.
Det visade sig dessutom att den julmarknad jag anmälde mig till igår, dit ska även kompisen för att hjälpa sin svägerska med försäljningen. Så vi planerar samåkning........
Nu väntar strax match för Liverpool i Europa-league.......som jag ska se.
 
Dagens frukost.........
 
Middag.....
 
De väsnades i skymningen, när jag tog en promenad till återvinningen.
 
Kvällsmat.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0