Tisdagar enligt.......

.......alla matställens menyer brukar innehålla stekt fläsk med olika tillbehör. Detta har alltså maken "gått på" och önskat på vår veckomatsedel (iallafall denna vecka).
Inga håller som bäst på att iordningställa detta i köket, så jag tar en liten "ljug"-paus i fåtöljen sålänge.
Ute regnar det iallafall inte, så kanske blir en vända i trädgården med höstgöromål efter att middagen är intagen.
Nu finns det inga växter kvar i växthuset, dock orkade jag inte gräva bort allt som kvarstår i jorden. Men björnbärsplantan är nu någorlunda ansad och en matta ligger över vindruvsplantornas rötter. Sen klippte jag av stockrosen, som aldrig slog ut. Nu sitter den i en vas inne, för att se om knopparna kan slå ut.
En massa gröna tomater blev det också kvar att ta hand om. De ligger i en skål och solar i "växtsolariet".  Får väl se om de mognar, annars får jag väl anrätta dem......."Stekta gröna tomater" kanske det kan bli.
Imorron får vi gemensamt bära in trädgårdsmöblerna, en del i glashuset, andra till växthuset.
Nu mera stickning i fåtöljen........
 
Fläsk med löksås.........
 
Kan undra om jag äntligen ska få se de gula stockrosorna.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0