Dags att packa.......

....... en liten resväska inför weekend-trip. 
Men först under onsdagskvällen, var det dags att ta hand om den lever jag inhandlade förra veckan.
Lika bra att ha det gjort innan matchen startade, men maken är inte särskilt förtjust i den arom som då sprider sig i huset. Dock kan han trösta sig med att det är bara till mig, han får inte ens smaka.......
En portion står i kylen åt mig till middag iimorron (och två fick krypa in i frysen), medan han då får nöja sig med köttresterna från grillen...... till sina kokta potatisar. Stackars.......
Åter till fotbollen: Började inte bra, men slutade desto bättre. Till slut lyckades de få in bolluslingen tre gånger i målet (efter att ha prickat stolpar flera gånger och haft en boll rullande längs med mållinjen).
Borde blivit dubbelt så många mål egentligen....... 
Tröttmössa trots nattsömn och en mage som protesterat i stort sett hela dagen. Mot vad? ja det undrar jag också........ 
Men solen skiner och maken har bråkat med slänten en omgång till idag. Men han "vann" inte utan det får kanske betraktas som oavgjort.
Min lever smakade bra och maken fick stekt tärnat kött med lök och så varsin kaka till kaffet nyss.
I posten fanns kontrolljobb och ett nytt beslut att granska, som god man.
Kollen gjord och och promenaden till postlådan med underskriften utförd.
Sen kom frissan förbi och plockade några äpplen, för vi gör inte ens av med årets mindre skörd själva......och i frysen finns gott om mos, kokat förra året. 
 
Serverades igår till kaffet.......
 
Nu blommar den växt som skulle hålla katter borta från landet/rabatten. Funkade ju sådär.......
 
Lika gott idag som vanligt.
 
Det har börjat gro.....därunder lysröret.
 
Hyreshusen har en "snofsigare" variant på polare..... en med strålkastare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0