Ett och annat.........

.......myggbett, har jag lyckats tillskansa mig den senaste tiden. De kliar som bara den, men har ännu inte eskalerat till decimeterstora röda "blaffor", men det kanske bara är en tidsfråga.......
Idag hade maken en date hos tandvården. De hade sagt att det såg så bra? ut att han inte behövde kallas förrän om två år! Då undrar jag bara vad man betalar för i frisktandvårdsavtalet?
Ska kolla lite på det......... för har precis för mig att där står att ju äldre man blir, ju tätare kontroller.
Det besök jag skulle få, fick förhinder så det får skjutas fram.....
Annars har Inga motionerat dammsugaren och bjudit oss på "lökadopp å fläsk" till middag.
Tvättmaskinen har också gjort ett pass och maken har krattat plommon.
Han hade också med sig det nödvändigaste från matvaruaffären hem.
 Nu återstår för Inga att trolla fram något till eftermiddagskaffet. Men frysen brukar ju vanligtvis rädda  situationen.
Och visst fanns det nå't....... maken föredrog att ta en bit av en trött banankaka, medan jag valde en bit rulltårta istället.
Det var ganska "ljummet" i solen, så fikastunden blev rätt kort.
 
Nä, så fina är inte luktärterna längre...........
 
......men en och annan vacker krasseblomma kommer då och då, fortsatt.
 
....och till middag serverades stekt fläsk med löksås.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0