Fikautflykt.......

......blev det idag, till Österbergs i Tidan.
Hade stämt träff med en kompis (och sambo) för att byta lite grejer.
Innan dess var det dock vanlig rutin, frukost och sen Ingas uppfinningsrikedom för att även få middag.
Idag hittade hon två fläskköttsskivor i frysen.....(som måste reduceras på innehåll).
Därefter tog vi med lite plockade björnbär och två sticklingar, tänkta att bli framtida plantor.
I gengäld fick jag den gris kompisen messade och frågade om i helgen, samt ett gäng andra griskultingar visade det sig.
Så till fikan....... jag hade spetsat in mig på en bit "toscaknäcktårta" med vaniljkräm i, men den var slut för dagen. Fick nöja mig med en vaniljbulle, lite missräkning men smakade helt ok.
Vi satt alla fyra (maken hade alltså också följt med) och pratade i en dryg timma, innan jag köpte en påse av deras supergoda tekakor med hem.
Till kvällsmat blev det därför en äggmacka med ansjovis på just tekaka, till kaffet.
Annars ringde sonen på förmiddagen och talade om att de bokat semesterresa till Filippinerna i januari.
 
Dagens snabba middagsbeslut.......
 
Dessa tekakor är bara sååååå goda.......
 
Här fick dessa griskultingar bo.......ute hos snögubben.
 
Men fingrisen fick andra snögubbar härinne i värmen.
 
Kvällsmacka.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0