Fortsatt optimist.......

......är maken, angående avresa imorron. Jag ligger väl mera åt det pessimistiska hållet och är lite mera tveksam......och sen vet man ju aldrig om bacillerna hoppar över till mig också.
Men vi får se imorron, för behöver inte gå upp i ottan och dra iväg, räcker nångång efter middagstid.
Har iallafall tagit fram en resväska och packat det mesta av det lilla man behöver för en övernattning.
Annars har Inga fixat middag idag också.
Blev kassler i ugn med tillbehör och ute är det riktigt varmt.
Eftermiddagskaffet drucket, ett brev (med underskrift på kollade assistentredovisningar) fick därefter följa med på promenad till brevlådan.
Hängde igår kväll upp en tygtrasa i häcken, rikligt besprutad med parfym. Läste att den typ av doft inte gillas av grävlingar, så varför inte testa...........
Fick bli lite plommonkrattning i kvällningen och samtidigt gödde jag en och annan mygga, kunde jag konstatera då jag kom in igen.......då det kliade både här och där.
En macka med sylta och rödbetor utgjorde kvällsmålet, till en kopp kaffe.
 
Kassler i ugn till middag.......
 
Vilken "chock" det satt plötsligt en ny rulle på plats, efter att den gamla tagit slut vid matlagningen.
 
Högt däruppe, en "plåtfågel".........
 
Grävlingstrasa uppsatt på prov......
 
Även i komposten äter fjärilarna plommon........
 
Kvällsmacka med efterrätt......gul kiwi.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0