Höstmarknad........

........vid Karlsfors, Silverfallet har jag, reskompisen och kopiösa mängder andra bevistat idag.
Vi hade alla vädret på vår sida, men det var en förfärligt massa bilar som skulle parkeras innan vi kunde kliva fram till ett varierat antal försäljningsstånd.
Lite väl mycket folk tyckte vi nog båda två,  men för arrangörerna var det säkert mer än positivt.
Nåväl kom lite senare än sagt för upphämtning av kompisen, då en buss och personbil kolliderat vid Ransbergsavfarten på ditvägen. Lite "meckigt" att ta sig förbi, men bara plåtskador tror jag.
Väl på plats fanns mycket att handla, eller bara titta på......
Vi köpte varsin ost till bra pris, hittade kaffe och churros som slank ner fint. Fortsatte så vidare och jag hittade två ljus, samt kantareller och en liten låda lingon.
Sen var vi ganska mätta på allt folk och lämnade i sakta mak (med bilen) området. Proppfullt, inte bara på deras stora parkering, utan en hel åker dessutom, med hundratals parkerade bilar.
På hemväg åkte vi ner till en plantskola, där jag handlade några "höstförbättringar" och sen sprang vi på en gammal postkollega, att byta några ord med.
Efter att ha avlämnat reskompisen tillbaka hem, svängde jag in hos Millners och köpte en portion.
Inga har att göra ändå resonerade jag, hinner ej laga middag också.......
Plantera, koka lingon, steka svamp och sen har hon hittat ett kakrecept att prova dessutom.
Men först en matpaus i fåtöljen.
 
Ett av föremålen på konstutställningen.........
 
Därnere står min bil, men på åkern en bit bort var det dubbelt så många andra parkerade.
 
Kossorna bredvid brydde sig inte......
 
Behövde inte be om extra socker.......hahahaaaa
 
Lite nya plantor till vår trädgård.......
 
Inköp att förädla och konsumera framöver.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0