Inte för att jag var sugen.........

......på att städa, men orkade inte se ostädat hus, ytterligare en dag.
Om jag ändå skulle ta mig an dammsugning och golvtorkning, tyckte Inga att hon kunde tvätta sängkläder samtidigt.....och vädra.
Ute skiner solen, men samtidigt blåser det vita gäss på sjön. 
Svettigt värre var det att härja runt, men slutligen kunde jag känna tillfredsställelsen av att det var klart.
Då hade klockan tickat på, så Inga fick snabba på med start av middagen.
Idag serverade hon fläskkotletter med pommes, champinjon/löksås och sallad.
Sonen messade att han skulle komma på lunchvisit imorron och kolla om det fanns mer fiskegrejer att hämta hem, samt förse sig med en bläckfisk att ge bort.
Jag erbjöd honom att äta lunch här också......vi får se vad Inga säger om mera jobb.
Har ju en tid att passa på banken halv tolv, så hon får steppa upp och förbereda.
Maken kom in med några äpplen och strax innan matchen (Liverpool-West Ham) startade, gjorde Inga iordning för att steka äpplen (att ha till kaffet) i halvtid. Dessutom står potatisen skalad i kastrull på spisen inför morgondagen. Bara falukorven kvar att preppa........
Men nu är det match som sagt........... och straff blev det precis dömt. 1-0 Liverpool.........efter en kvart. Slutsignal vinst med 3-1..........
 
.....och sen en kopp kaffe.
 
Här är min "garden-light" som jag ska testa.....sår lite sallad tror jag.
 
Middagen är serverad........
 
En av dessa ska flytta, vi får se imorron vilken det blir.
 
Äpple bakar i sirap och ströbröd..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0