Korthus........

...... ligger väl ganska nära till hands att jämföra med, när det gäller fotbollsmatchen Sveriges herrar presterade igår. Ja de är väl mest besvikna och bedrövade själva i laget, så behövs ju inget mer salt i såren.
När första målet i baken föll, slog "den här patrioten" över till en annan sportkanal och tittade på Skottland-England istället. 
I förmiddags tittade en kompis in på en spontan och snabb kopp kaffe, innan hon for vidare mot skogen för att vara sällskap åt dottern som ville leta svamp. Hur det gick vet jag inte........
Till middag serverade Inga "Kantarellkorv" (stod det på förpackningen) men inte smakade den svamp inte. Som tilltugg fick vi stuvad vitkål.
Sen var det åter tid för ett större matinköp. Visserligen var maken och handlade i måndags, men inte tillräckligt alltså.
Varsitt wienerbröd slank med till kaffet och därefter kollade jag grannens försök att skrämma grävling och plockade av de blå druvorna, samt en del tomater.
Gjorde lite druvsaft och rostade tomaterna i ugn, så Inga därefter kunde mixa tomatsoppa av dessa.
Nu får jag ta hand om de myggstick jag ådrog mig i trädgården och kanske göra nån äppelkaka.
 Vi får se........
 
Gårdagens kvällsmat.......... sallad.
 
Middag.........
 
Backar mot häcken och "flaggor" på gräsmattan, satsar grannen på som grävlingsskrämma.....
 
Blå druvorna mogna och skördade........
 
......nu är de druvsaft.
 
Tomater att göra soppa av.......
 
.....först genom att rosta i ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0