Kroppkakor.......

........serverade Inga till kvällsmat igår. Maken tyckte att de var citat: "Ganska goda", själv ansåg jag att de inte var mer än ok..
Under natten har grävlingen åter varit på besök, men inte lämnat så särskilt många hål efter sig, den här gången.
Väldigt många fjärilar är dock stadiga besökare just nu, runt plommonträdet.
Grisen (av Muranoglas) fick vänta på hämtning tills idag, då det även skulle hämtas en aviserad skiva (i brev) åt maken.
Men innan jag åkte iväg på detta uppdrag, serverade Inga spagetti med köttfärssås till middag.
I mataffären slank det med två cholkadbollar till kaffet.
Dessa är nu konsumerade och därefter gick jag en runda på "ägorna" och kunde (av nyfikenhet) inte låta bli, utan plockade av en majskolv. Den visade sig inte vara helt mogen, men jag ska väl anrätta den del (halva) som är färdig.....imorron kanske.
För övrigt har maken tagit med sig en förkylning hem från huvudstaden, så nu får vi se hur det utvecklar sig......... med anledning av bokad resa till Göteborg på fredag. (Suck....)
 
Stekta kroppkakshalvor med tillbehör......
 
Middag......
 
Här en amiralfjäril....av många. Även sorgmantel har nu siktats flera gånger.
 
Min nya (senaste) gris........
 
Fika......
 
Bara några få hål i gräsmattan den här gången......
 
Inte fullt mogen, men ganska fin tyckte jag allt......
 
Många druvor äääär det, men de mognar sakta, eller inte alls?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0