Lite sol.......

.....men mestadels mulet och en aning blåsigt, så kan man karaktärisera denna måndag.
Måhända att det kan vara riktig höst på gång nu.......
Som vanligt, blev det sent innan sängen fick nattbesök och sov en god bit in på förmiddagen. Blev inte frukost förrän vid tio.......
När klockan hunnit fram till tolv, ringde telefonen.  "Sömmerskan" var i krokarna och hade möjlighet att titta förbi på sin hemväg.
Fanns lite grejer jag plockat ihop (glasburkar och garn) att omvandla till välgörenhetsprojekt hon ägnar sig åt (förutom att sy.....).
Jag hade ju två (egenhandlade) tyger liggande också, som jag ville beställa färdigsydda plagg av och sen hade hon precis fått hem ett väldigt läckert tyg (på mitt förslag) att fixa ytterligare en klänning i........
Ser nu fram emot de färdiga plaggen och ska beställa ytterligare ett "projekt" lite senare.
Rester till middag, plus en portionsburk befriad från frysens överflöd.
Åkte därefter till Tibro med maken, jag handlade mat och han köpte bensin till röjsågen.
Kom precis på att jag inte köpte nå't till kaffet! Men frysen får släppa till nå't igen dådå.........
 
Detta läckra tyg kommer jag att så småningom ha en klänning i......
 
Arbetet med cykelbanan fortsätter.......
 
Eftermiddagskaffe.......
 
Varm choklad med mackor till kvällsmat........
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0