Några ärenden........

......fanns att uträtta idag. Bland annat provtagning inför läkarbesök framöver, hämta paketet som kom igår (innehållande flera julklappar....) och handla det som inte fanns av veckans extrapriser igår hos COOP. Det är mera regel än undantag, att det som aviseras i reklambladet ofta inte finns i butiken förrän tisdag.  
Var också in hos Apoteket och påväg ut därifrån, sprang jag på "lyckopengar". Kunde plocka upp hela tre kronor, för hittar man mynt ska man ta upp dom, har jag hört........
I affären följde även fryst fisk med, att äta till potatismoset som blev kvar igår.
(även choklad/hasselnötskakor till kaffet hoppade i korgen).
Maken startade röjsågen och gick en halv match mot ogräset i slänten, men ryggen hans ville inte göra klart idag.....
Jag plockade ytterligare en majskolv, så nu finns två förkokta att grilla imorron. Inga befriade frysen från en flintastek och förberedde därefter en rotsaksgratäng till imorron.
Medan jag är hos frissan imorron, ska maken greja grillen och ha middagen klar till min hemkomst.
Medan vi drack vårt eftermiddagskaffe, passade en mygga på att bita mig i foten.
Taskigt tycker jag...........
 Och så kom det ett sms.......jag hade ett paket att hämta (på ett annat ställe i Tibro).
Visade sig att det hade maken också............
 
Nu är det höst.........trots att det fortsatt är rätt varmt.
 
Fick bli en varm macka till kvällskaffet åt mig igår.......
 
Här är mina "lyckopengar" ....de ligger kvar där i bilen.
 
Smart att Inga gjorde mycket potatismos igår........
 
Majskolv nummer två, är skördad.
 
En är för varm och den andra för kall. Ska samsas i kylen om en stund...till imorron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0