Nästan inte en blund......

.......blev det i den annars helt ok och sköna hotellsängen, för min del.
Varför? Ja det kan man fråga sig, då man framåt fem (efter lika många timmars sängvridning) slutligen fick några timmars sömn och som typiskt nog, sover väldigt hårt och gott när mobilväckningen gick igång.
Men vi var ju tvungna att äta frukost i rimlig tid eftersom lunch före tårtkalaset, var inplanerat redan 12.30.
Nej, jag är aldrig jättehungrig på morgonen, men idag var aptiten i stort sett obefintlig.
Maken åt dock med god aptit av väldigt varierat, rikligt utbud på matfronten och till det kunde vi på första parkett se Tysklandsfärjan komma in under Älvsborgsbron i det fina vädret. 
Maken dök upp efter sin utflykt till skivaffär och bluesevenemang, redan strax efter tio igår kväll. Jodå, han hade en hyfsad kasse skivfynd med tillbaka.
Och som sagt från midnatt slet jag med kuddar och täcken, för att hitta John Blund nånstans. Utan att lyckas särskilt bra alltså.......
Efter frukosten gjorde jag nya tappra försök att slumra lite........(hmmmm), men vid tolv checkade vi ut, utan att jag lyckats. 
Träffade bonusdottern vid Gamla Ullevi och tog en snabb burgare på MAX, innan vi fortsatte en bit bort mot välkända trakter....från sjuttiotalet (för min del). Dit vi skulle på 1-årskalas, passerade jag under tre års tid med spårvagnen till och från gymnasieskolan.
Ett par timmars samkväm, med både kända och okända i en samlingslokal följde. Därefter var det tid att ta sig mot hemmet igen, med en extra passagerare att lämna av i Hörnebo.
Nu är jag ganska mör i huvudet och kommer nog att somna......såsnart jag slutar att kämpa emot.
Ska bara..........
 
Replika inne på hotellet vid hissen på frukostplanet......
 
Mer detaljer bredvid.......
 
Påväg mot entrén.......
 
Historisk portertunna i fina omgivningar.....
 
Fina omgivningar till frukostmaten......
 
En av tårtorna på barnkalaset, med ett axplock av huvudpersonens första år.
 
Mor, far och födelsedagsbarn redo att öppna presenter.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0