......och så var det sommar igen.

Lite blåst, men fullt solsken och över 22 grader varmt. Ja det varar väl inte mer än idag misstänker jag......
Kände för att "komma ut lite" så bestämde mig för att ta en shoppningtur till Skövde.
Det var extrapris för Rusta-medlemmar på fågelmat med tillbehör. Vi behöver uppdatera lite på den fronten, så varför inte passa på. Utflykt med två flugor i en smäll så att säga........
Efter dessa inköp, stannade jag även till hos Mössebergsbagar'n mittemot och köpte "fjäsk"= mandelkubbar.......till maken. Vaniljbullar till mig och en petit choux/bananbakelse att dela på till dagens kaffe.
Vid hemkomst hade maken börjat att steka pannkakor, som vi (jag) bestämt.
Till dessa serverades först hemlagad tomatsoppa med fetaost och på pannkakorna kunde vi välja mellan hemgjord hallon- eller björnbärs-sylt. 
Annars är det lite småstart på julklappsplaneringen, har gått igenom vad som redan köpts och beställts. Samt skickat efter lite till i eftermiddag........
 
Tekaka, ost och egenkokt björnbärssylt till morgonkaffet......
 
Middag i solvarmt glashus........
 
Nu har vi ett bra start-kit inför vinterns fågelmatning........
 
Lagom mycket att dela en bananbakelse på två till kaffet.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0