Ökensand......

......ja så hette kakorna, som Inga hittat internet-recept på.
Dock orkade hon inte baka dessa igår, men nykokt lingonsylt, fryst svamp och en kantarellmacka åstadkom hon iallafall. Tackar, sa jag för kvällsmaten.......
Kom faktiskt isäng redan strax efter midnatt och idag har jag hunnit med först frukost och dåsande kvar i sängen en bra stund därefter.
Kravlade mig så småningom upp, förberedde kakorna (bryna smör.....), plocka ihop återvinnings-material att köra till och mata containrarna med.
Därefter en tur in på loppisen och handla lite grejer, innan det var dags att åka hem, koka potatis, baka kakor och värma lever. Passade på att smaka på den egenkokta lingonsylten till den middagen (godkänd).
De i rubriken nämnda kakorna blev klara att smaka på till eftermiddagskaffet. Inga favoriter att baka igen, men ganska ok iallafall......
Det ringde på dörren.....och där stod en granne med ett gäng hösthallon att avsmaka. I gengäld kunde hon testa om våra äpplen var klara att använda. Finns inga mängder i år, men har gott om äppelmos kvar i frysen och de på trädet räcker mer än väl till det vi kan vilja anrätta under hösten.
Så kan vi lägga en klar vinst för Liverpool till handlingarna......igen.
Kratta upp nynedfallna plommon, fick bli mitt sätt att fira vinsten.
Och nu har kanske Inga något nytt matexperiment (som hon funderar över) pågång..........
 
Nu har snögubben fått höstsällskap.........
 
Fick anlita ett glas, för att fånga och evakuera en gräshoppa som hoppat fel......in i köket.
 
Min kantarellkvällsmat......
 
Hittade en passande korg på loppis, till mina prydnadspumpor på entrébordet.
 
Även handvirkad snögubbe fanns där, som nu bor hos mig.
 
De omtalade "ökensands-kakorna".......
 
Hemkokt lingonsylr till den delikata levermiddagen......
 
Fina hallon från grannen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0