Redan onsdag........

........ och imorron är kompisens södersemester till ända. Varje vecka passerar fortare än fort och tre veckor flyger iväg som ingenting.
Annars var det dags att hämta mina paket (jo det kom ett till) och när jag ändå skulle dit fick maken avvara sitt körkort en stund, för att istället få hem ett paket ......ända in till skrivbordet.
Tog med ett litet paket (och hundgodis) samt inhandlade en blomma i Tibro och mjölk (så jag kan tillaga min redan inköpta lever.....) plus kaffebröd, sallad och vita bönor.
Åkte på hemvägen en liten omväg, för att gratulera en jubilar....(med hund).
Kom där överens om att komma dit en annan dag för en fika och lite tjat.......
Hade ganska tight schema, då frissan väntade mig inom en timma och jag hade lite grillförberedelser att ta tag i innan dess.....samt öppna mina hämtade paket.
Nyklippt och nöjd (som vanligt) fick jag dock veta att nu hade hon (jämngammal med mig) beslutat att ta pension. Trist, men fullt förståeligt, dock blir det ytterligare en klippning innan dess.
Hemma igen hade maken startat grillen, men fick ingen fart på värmen med kol (felköp av mig) inte briketter. Så det enda som grillades klart där var de egenodlade (förkokta) majskolvarna.
Flintasteken fick krypa in till gratängen i ugnen......för säkerhets skull.
Middagen serverades idag runt tre, så kafferasten dröjer nog till runt fem (vilket är mycket snart....).
Senare ikväll är det återigen fotboll. Carabeo cup (ligacupen i England) Liverpool möter Leicester, kvart i nio...... med mig i fåtöljen som åskådare.
 
Smakade utmärkt till kvällskaffet........igår.
 
Då åker vi ut i "skogen"..........
 
Omvägen avklarad........hemvägen påbörjad.
 
Innehållet i ett av mina hämtade paket........
 
Oj då.......var visst en snögubbe även i paket två.
 
Efter mycket om och men, blev det slutligen middag även idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0