Som väntat......

....sämre väder idag, men ingen katastrof på något sätt. Varierande sol och moln, samt lite regn och runt 18 grader har vi haft.
Igår kväll när jag precis satt mig med ett melonfat för att titta på Liverpool i Europaleague, ringde det på dörren.
Maken hann först, men jag var inte långt efter. Därutanför stod en kompis med en halv "badkasse" (som hon själv sa....) kantareller. Hon är ute och cyklar ganska mycket och kom på en samling svamp som hon inte kunde åka förbi........men ingen hos henne äter svamp, så då tänkte hon på oss under hemvägen. Hon hade gått en match med myggen åt oss, så var vi tacksamma eller var vi TACKSAMMA.........vilken väldigt trevlig överraskning, säger jag bara.
Medan jag återgick till fotbollsmatchen (med vinst för Liverpool) rensade maken svampen.
Idag blev det en inköpstur till Tibro, för mig. 
Inga ville inte laga middag, så kock Millner fick hjälpa till med den måltiden.
Eftermiddagskaffet är drucket (vaniljbulle respektive mandelkubb, till detta).
Maken fick i posten en fråge-enkät som tog en bra stund i anspråk att svara på. Jag förberedde svampen för stekning och frysning, under tiden. Hälften till varje........
Ska i halvtid på Sveriges match mot Spanien (fotboll damer) steka till en macka åt maken, medan jag avstår och istället äter den sista biten räktårta de hade kvar hos bagar'n, som bara väntade på mig.......
Ibland får man ta "svåra" beslut.
 
Melontallrik till kvällsmat igår.........
 
En stor hög rensade kantareller.......
 
Min portion från Millners, maken fick strömming......
 
Mitt fika idag.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0