Sova, sova, sova.......

........säng, säng ,säng, ja så kan jag beskriva mitt senaste halvdygn.
Lade mig i nämnda säng strax före elva och skulle se på en film, men har inget minne av någon sådan. Måste alltså ha slocknat direkt och med undantag för ett toabesök vid sju......sov jag till över tio.
Då Inga stod och tillredde min frukost (sylta och rödbetor-macka, juice och kaffe) ringde telefonen.
En kompis (som med andra ord var piggare än jag.....) hade tagit sig till en loppis och där siktat en gris, som hon trodde var av intresse för min samling. Så rätt hon hade och tack för detta.
När frukosten var äten, tog jag med lite "påfyllning" till återvinningsstationen och åkte dit, samt tittade in hos loppisen.
Gick därifrån med fikabröd till eftermiddagen och en kasse lite annat smått och gott (ej ätbart).
Till middag serverade sen Inga "fusk"-kebab med sallad och pommes.
En mindre ansningsrunda i trädgården följde och plockning av björnbär, som Inga nu gjort kräm av.
Inventering av glasburkar och överskottsgarn (hahaaaa) inför ett besök imorron eftermiddag.
Då ska även vissa sömnadsprojekt diskuteras..........
Eftermiddagskaffet intaget....i sällskap av en "långben" ......och maken.
Nu avnjuter jag gamla Doc Martin-avsnitt på TV i väntan på en helt ny säsong, som startar klockan åtta.
Björnbärskrämen var helt ok, men ingen superfavorit.
Ska nu ta en promenad, med ytterligare en påskriven assistentkoll.....till brevlådan.
 
Söndagsstart.......
 
Den här grisen ser glad ut att få flytta till mig.....hahahaaa.
 
"Fusk-kebab"........därför att det inte fanns kebabkrydda i affären. Grillkryddad......
 
"Noblessekakor" till kaffet idag........och ett insektsskydds-fynd från loppisen. 
 
Långben har bosatt sig på mitt kott-troll......
 
Björnbärskräm......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0