Varför........

......somnar man inte på natten? Gick till sängs ganska sent, men var ändå i stort sett klarvaken fram till halv sex. Då måste jag ha slocknat....till slut.
Hade sen satt alarm vid halv nio, då jag dristat mig till att eventuellt ha planer under förmiddagen.
Jodå vaknade direkt av mobilen, men kände att jag var mitt uppe i djupsömnen.
Nåväl tre timmars sömn är iallafall bättre än inga timmar alls.......sa "optimisten" i mig. (hahaaa)
Då planerna ej var av någon större grad, var det bara att ta det som det blev....istället.
Frukost och lång, skön dusch, följdes av ett besök på loppisen (och återvinningen).
Hittade en kul present.....och den plantbelysning jag sett på foto hos loppisens hemsida....... fanns kvar även efter tolv. Blev inköpt och nu får vi testa denna tingest till vårens tomat och gurkplantor.
Kanske ska experimentera med nå't redan innan dess förresten......
Inga var åter vid spisen och idag blev det korv stroganoff. Därefter gick jag ett varv i trädgården och klippte bort massa vindruvslöv, för att druvorna ska få maximalt med sol och ändra till rätt mognadsfärg.
Fick se att grävlingen varit och bökat lite strax intill dörren på skjulet.
Efter en vilopaus i fåtöljen följde matinköp i grannbyn. hade nämligen upptäckt (i morse) att hshållet helt saknade senap! .......och så gick den sista chilisåsen åt till middagen.
Men som vanligt slank både det ena och det andra med i kassen, så nu får vi wienerbröd till eftermiddagskaffet. Stackars oss.......... 
Men det regnar och då behövs lite tröst. 
Tröst behöver väl också damerna som fick se sig besegrade i fotbollen igår....... men bara att komma igen. De spelar ju iallafall en mycket mer underhållande fotboll, än herrarna.
 
"Aftonbladet eller Expressen"..........hahahaaa
 
Korv stroganoff serverades idag.....
 
"Polar'n" åker kors och tvärs över makens dumpade kantarell-rense på gräsmattan.
 
Men mogna nu då...........allihop i klasen!
 
....ännu fler "ambivalenta" druvor, som jag försöker sol-exponera så mycket det bara går.  
 
Två oidentifierade rovfåglar kretsar däruppe......
 
.....och molnformationerna varierar kraftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0