Dementi......

......det var inte margarinlådor, utan rensåpa-lådor påtalade maken.....som han har köpt.
Ja rätt ska ju vara rätt.
Och inte blev det något nytt Liverpool-mirakel i Bergamo, utan nu är de utslagna ur UEFA-cupen.
Visserligen vann de matchen (med 1-0) men det räckte inte, eftersom Atalanta vann i Liverpool med tre.
Idag var det makens tur att laga mat, för det hade Inga gett order om igår. Föga förvånande blev det då fläskpannkaka......vilken tur att ingredienserna därtill fanns hemma.
Efter maten åkte jag till centralorten för proviantering och fick en liftande passagerare med hem.
En bekant som behövde skjuts hem.
Maken gick nyss ut på promenad. Jag har för avsikt att åka till pizzerian och inhandla en "fredags"-pizza. Måste bara bestämma vilken variant.........
Slutligen hade jag ringt in min beställning. Tio minuter skulle det ta........
Passade då på att plocka ur den klara diskmaskinen och ställa in i skåp och lådor först. Så nu är det bara att börja fylla den igen med disk, efter färdigäten pizza.  
Den var god och nu vill jag ha lite kaffe och iallafall halva det wienerbröd som följde med från affären.
Maken fikade som vanligt eftermiddagstid, men jag valde att bara äta jordgubbar då.
Därför tar jag nu kvällsfika till "Masked singer"............
 
Å så va' dä' snö imorse igen.......
 
Vissa träd bor numera en bra bit ut i vattnet.......
 
Såna här är det han har "fyndat"........
 
Pannkaka till middag.......
 
En liten bit finns fortfarande kvar.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0