Det slank ner.......

.......ett helt wienerbröd till kvällskaffet. När det kom till kritan var det inte särskilt mycket att dela på (hahaaa).
Idag var det ingen snö på marken då jag vaknade. Kände kaffedoften ända in till sängen, för maken var för en gångs skull uppe tidigare än jag. Bara att gå och ta för sig alltså.
Bestämde mig för att ta en tur till loppisen och gick som vanligt INTE tomhänt därifrån.
Behövde hitta några nya krukor att ha utomhus och det lyckades ganska ok, men sen fanns ju även annat att plocka ner i shoppingvagnen. Testar alltid tricket att tar jag en vagn, så kanske jag inte hittar nå't att lägga däri....... men det brukar misslyckas för det mesta (konstigt hmmmm.....).
Maken ville sen åka på fotboll, så han fick under min shoppingutflykt starta en gryta potatis.
Inga tog sen över, stekte fläsk och gjorde löksås till middag.
Nästa lördag är det byaloppis och jag har anmält mig som deltagare, då får jag hålla mig hemma.
Nu behöver jag bara göra iordning det som ska säljas (vilket jag hoppas på) i glashuset.
Maken återkom och det blev fika i glashuset.
Därefter släpade Inga och jag ut stora trädgårdsbordet därifrån till verandan. Har börjat förbereda lite inför loppisen (nästa lördag 27.4 kl. 11-15).
Men först ska en tvättmaskin tas omhand och hängas........ i nutid.
 
.....och så går solen ner igen.
 
Fläsk med löksås.......
 
Eftermiddagsfika i solen........
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0