Det var bättre......

...... uppvisning av Liverpool igår. Tillbaka i normal form igen och vinst igen, därnere i London.
Vaknade idag i ganska vanlig tid (runt plus minus nio).
Maken skulle iväg och hämta vandringsmaterialet och fick ta det kaffe som fanns kvar, men bryggde nytt till mig.
Det visade sig sen att de som skulle hämta materialet till nästa helgs vandring, var en fd. jobbarkompis (med make) till oss båda. Då det fanns kaffe i termosen erbjöd vi en fika i glashuset.
Blev en pratstund och jag fick även en tavla åter (vinst i konstlotteri från förr i tiden, av min farbrors verk), som blivit över hos henne.
Nu har vi precis ätit Ingas middag, som idag bestod av ugnsgrillad korv och hemlagat potatismos.
Ute är det mulet och kallt. Men ska nog fortsätta bära ut fler loppisföremål till glashuset om en stund.
Får ta på mig en varm jacka först bara..........
Men först en tur till byn för att handla mer mat och under tiden har solen kommit på visit.
Så nu är det inte lika kallt därute längre.........
 
Solnedgången igår, från verandan.....
 
.....samtidigt som solen även lyste på mina skåp med trähantverk och snögubbar.
 
Kaffebrickan dukad.......
 
......och tavlan mottagen.
 
Middag..........
 
Gullvivorna vid trappan växer och frodas...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0