Here we go again.......

........nu snöar det igen och blåser en del, ute.
Tur att man inte behöver åka ut nånstans och hoppas att det så förblir, tills det slutat.
Ska enligt prognos dock pågå tills imorron bitti och då kan det ju trilla ner några flingor till, innan det börjar smälta bort. Är utlovat betydligt varmare väder till helgen, om än ingen sol direkt.
Var ute och fyllde på lite till fåglarna och det verkar uppskattas.
Inga tog sig an fläskkotletterna som köptes igår. De serverades i lök- och kantarellsås med potatis och grönsaker.
Hade tänkt plantera om mina små tomatplanteämnen till större krukor, men får inte riktigt känslan för att det är odlingssäsong......än.
Men måste nog ta mig an detta, om de ska fortsätta växa till sig..........
Då var omplanteringen klar, nu återstår bara att se om de späda plantämnena tålde min behandling.
Maken tog fram den sista biten banankaka från frysen, medan jag dammsög jord. Hur försiktig man än försöker vara, så sölar det........överallt. Hade tänkt kunna stå ute....(hahahaaaa)
Finns två övermogna bananer......hörde du det Inga?
 
"Landgång" på diverse rester.....till kvällsmat igår.
 
Koltrast gräver i "källaren" och talgoxen siktar på talgnätet.
 
Min favorit (rödhaken) är väldigt försiktig........
 
Ovanligt besök....domherrar.
 
Bofinkar i "massor"......
 
Middagen är serverad.......
 
Omplanterat och klart........nu hålla tummarna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0