Inga hade bra hörsel.......

...... och fattade galoppen, angående de övermogna bananerna.
Det blev därför en banankaka, innan sängen kallade igår.
Vi tog också en försmak av dagens middag......som kvällsmat. Det blev korv med bröd.......
Efter denna måltid tittade jag på ytterligare en angenäm Liverpool-match som slutade med vinst och fortsatt ligaledning.
Med andra ord blev det grillad korv med potatismos till lunch idag.
Då ugnen ändå var igång, fick det bli en plåt "mormorsbiffar" också. Hälften till frysen och hälften ska serveras imorron till pommes frites är det tänkt.
Än sålänge lever de omplanterade tomatplantorna, men idag fick de inget vatten för det blev rikligt igår.
Snön smälter så sakteliga undan, men har inte direkt bråttom.
Tog beslut om en tvångspromenad till återvinningen med lite skräp och den var ingen "walk in the park".
Får kramp i hela benet såsnart jag försöker promenera det allra minsta. Blir såååå trött........på det.
Vetekudde i fåtöljen är hyfsat behagligt, men verkar inte bita permanent på eländet.
Fredagskvällen får gå i Masked singer och damfotbollskvalets tecken...........
Och förresten........har anmält min adress till Fagersannas Byaloppis lördag 27 april. Säkert inga problem att hitta grejer, sen har jag ju en massa nya handstickade tröjor, fuskvantar, bläckfiskar och bakdukar.
 
Banankaka......
 
Kvällsmat före match.....
 
Som sagt.........välkomna till byaloppisen.
 
Dagens middag.......
 
.....och morgondagens.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0