Lördag........

......och som förväntat aningen mildare ute. Dock vill inte solen riktigt ta sig igenom molnen.
Tittade ut i fågelmatsburen i väntan på att kaffet skulle bli dricktempererat i micron, där satt favoriten rödhake och åt. Men så fort jag får fram kameran försvinner han fortare än kvickt.
Då plusgraderna bättrat på väglaget, vågade jag ta bil med sommardäck på en tur till Tibro.
Hämtade ett litet paket med skedar, som jag äntligen hittat till överkomligt pris på Tradera.
Sen var det dags att fylla på med mat och i affären sprang jag på bonusbarnbarnet. Det blev en liten pratstund, innan han skulle tillbaka till bilmekande, med fika han varit och köpt.
Själv stannade jag till hos Blommans och köpte gurkfrön, att för-så inför säsongen och med därifrån kom även en vattenmelon och en påsklilja.
Hemmavid fixade Inga snabbt till biffarna och pommes, som "piffades upp" med stekt lök och coleslaw.
Sen fick det bli fåtöljen och alldeles nyss fick jag en kopp kaffe med dopp serverad.
Kanske ska ta mig an gurkfröna.........
Ingen fotbollsmatch förrän imorron och den igår (svenska damerna) slutade oavgjort, ganska bra jobbat faktiskt. 
Maken gick ut på en promenad och de fyra gurkfrö som fanns i påsen jag köpte, är nu satta i jord. Nu vill det till att de tar sig då.....alla fyra, tycker jag nog.
 
Därborta i plommonträdet sitter han och bidar sin tid.........
 
Men en koltrasthona vågade sig fram till maten......
 
Dagens middag.......
 
Fika......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0