Nu börjar det.......

..... spira lite varstans runtom i trädgården.
Gick runt med sekatören ett minivarv igår eftermiddag och det är knoppar på iallafall både kaprifol, hallon och björnbär.
Idag var jag ute vid frukost och hämtade de första stråna av gräslök till min smörgåsskinka. Såg då också att rabarberna har kommit upp en bit.
Ett och annat hål vid förrådet efter den förmodade grävlingen, kunde också tyvärr skådas.
Solen skiner och värmen har jagat iväg all snö nu, vilket jag absolut inte gråter över.
Till middag serverade Inga idag bacon/purjolöksås till valfritt -spagetti eller potatis. 
Funderar på om jag ska handla idag, eller skjuta upp det till imorron? Vi får se........
Gick och hämtade posten i lådan, samt beslutade att det får bli shopping imorron. Istället serverade Inga blåbärsglass i strut till kaffet, i ett varmt och soligt glashus.
Kanske kan bli en vända i trädgården om en stund, med något redskap..........
 
Solen gick ner igår kväll och bara några fragment av snö kvarstod då.
 
Rabarberna är på gång......
 
.....och några strån gräslök fanns till frukostmackan.
 
Jag åt spagetti till Ingas sås.........
 
....och i trapp-rabatten, tittar denna vårblomma upp.
 
Alla tre påskliljorna överlevde snötäcket och blommar nu därute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0