Soligt.........

......men inte hela tiden. 
Då jag gick till postlådan kom det några regnstänk. Tänk att jag kunde tajma dropparna så precis.
Nej jag blev inte våt en gång, men hittills har det inte kommit mer väta alls idag.
Som nämndes igår fanns det rester kvar, så behövde bara värma på och äta repris
Maken åkte sen för att hämta enmilavandrings-grejer, men har nu återkommit och kaffepaus väntar i glashuset.
Dottern skickade bild från huvudstaden på att födelsedagspaketen kommit fram och hämtats.
Överlämnas imorron.
Men idag är det en annan stor födelsedag däruppe, närmare bestämt i "Sumpan". Kusinen som bor där fyller sjuttio år. Gratulerad via nätet och förhoppningsvis även via post på rätt dag (men det kan man ju inte vara helt säker på numera....).
Det blev ganska varmt inne i glashuset och jag tog en "promenad" i trädgården, där vi upptäckte att grävlingen varit på besök och rivit upp en massa hål i grasmattan.
Hann inte så mycket mer, förrän det började regna på mig igen......... 
 
Det följde med lite jordgubbar hem från affären igår.......
 
.....och solen den gick ner.
 
"Kompisarna" har börjat vakna också.
 
Vår vän (hmmm....) grävlingen, har varit på besök igen.
 
Rabarberna växer på......
 
Regn påväg.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0