Tant blir fort trött.......

...... av att trava runt lite i trädgården, eller rättare sagt armar och motsträvigt ben/knä "gav upp" ganska snart. Men jag tvingade dom att göra liiiite till iallafall. Men samtidigt kan jag konstatera att allt som man ser behöver göras därute, kommer att irritera ögat länge och ta sin tid i anspråk.
Ambitionsnivån får också omvärderas känner jag......tyvärr. Man kan ju blunda.....om det stör (hahaaa).
Skämt åsido, huvudet vill göra en massa men resten av denna individs delar protesterar högljutt.......bara jag tänker tanken. Maken är inte heller någon som älskar trädgårdsarbete, så några projekt lär det inte bli tal om.
En bra stund efter frukost, fick Inga tummen ur.......och tvättmaskinen blev lastad med lakan. Men middagen fick rekvireras ur frysen. varsin "restportion" därifrån blev det. Ska strax ta mig i kragen och åka på matshopping........
Då jag närmade mig Hönsakorset började bilar blinka och strax såg jag varför. En älg på fel sida viltstängslet, som verkade ha fastnat lite också. Åkte vidare och då jag trekvart senare åkte förbi igen på hemväg, var där iallafall ingen älg kvar.
Vi tog en fika i glashuset, med en halv bananbakelse var. (finns en kvar att dela imorron)
Såg sen till att de sex inköpta rea-påskliljorna kom i fönsterlådorna.
Ikväll är det sen EM-kval för fotbollsdamerna igen, att se på.
Sen dags att bädda nytt i sängarna igen.......sååååå tråkigt göromål.
 
Lite fantasifull frukost serverade Inga idag.......
 
Därborta bakom vägräcket står älgen och "stångas" med stängslet.
 
En kasse reablommor.......
 
Fika.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0