Tio år.......

......går väldigt fort och idag fyller barnbarnet redan tio år (och har även en lillebror som snart blir åtta....). Största storebror fyller dessutom arton om två veckor, vart tar tiden vägen och nästa storebror blir sexton till sensommaren.
Kalaset är ju i Stockholm och endast presenten är där på plats från oss.
Maken (morfar) har riggat enmila-vandringen i skogen under förmiddagen, tillsammans med några andra gubbar.
Trött kom han hem och fick pyttipanna av Inga till middag.
Själv hade jag en tid för fotvård och åkte dit efter middagen. Hade tagit med en kasse tomflaskor också, samt ett kvitto med felaktig summa för juice.
Skönt med fotvård och ny tid bokad till efter midsommar. Så var det dags för besök hos COOP........
Guess what? jodå jag fick lomma tillbaka med flaskorna till bilen. trasig maskin igen!!!!
Något irriterad handlade jag en del och gick mot kassan. Påtalade först felaktiga priset på kvittot på juice från i måndags. Köpte även samma juice idag! Fortfarande fel pris i systemet sa tjejen, vilket jag då snabbt replikerade: Att då har ni ju i tre dagar lurat folk!
Hon drog av tio kronor .....på dagens felaktiga pris, men rättade aldrig det gamla kvittot. Pantmaskinen då fortsatte jag....ni förlorar ju kunder på att den aldrig funkar. Ja vi går till ICA med panten, sa kön bakom mig......
Summa summarum blir det två kvitton med nästa gång och påtalande om att mer ska dras av.......
Vid hemkomst tog maken hand om bilen och åkte till möte i Tidaholm.
Jag fixade kaffe och inväntade kompisen som faktiskt gått halvmilen till mig. Blev en del prat och så småningom kom hennes make för att hämta. Han fick också lite fika innan avfärd.
 
Födelsedagspaketet hämtat på posten igår......
 
Solen gick ner......
 
I plommonträdet, funkar fortfarande solcellslampan som suttit där mer än tio år.
 
Middag.....
 
Here we go again.......
 
Fika serverad......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0