Traditionsenligt........

...... blev det alltså inte någon vinst på bingolotto denna gång heller. Tur att jag bara köpte en enkellott och trösten är ju ändå, att det går till föreningslivet.
Annandagen startade som vilken annan vardag somhelst. Frukost på sängen, serverad i vanlig ordning av Inga.......macka och kaffe.
Sen hade hon även middagsmenyn klar för sig och gjorde iordning foliepaket med lax att laga i ugnen.
Dessutom fanns färsk dill kvar, att göra en kall majonnässås av att ha till.
Grannen ringde och ville bjuda på förmiddagsfika, men kände mig inte redo så vi sköt på det till eftermiddagen. Visade sig vara ett bra beslut, för då hade solen anlänt och värmde vårt glashus.
Jo hon kom till mig, eftersom det var "högljudd" hockeymatch i hennes hem.
Maken var ute på en promenad i solen och satt sen en stund hos oss i glashuset. Då hon sen återvände hem, var det precis lagom att hänga en överfull tvättmaskin.
Lite Jansson-rester blev kvällsmat och nu är jag definitivt inte särskilt hungrig.
Får bli en kopp kvällskaffe om en stund bara............. 
Varmt och skönt idag, men aviserat om busväder inatt och imorron med en hel del snö.
......och vad tycker vi om det?  INTE......
 
Gårdagskvällens utsikt från fåtöljen.........
 
Några av tulpanerna jag fick igår........
 
I rabatten vid trappan har vårblommorna börjat blomma......
 
Har precis börjat äta min middag.......
 
Fick en påskgodis-låda av grannen, som kom med termoskaffe.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0